Humboldt Euskal Herrian
Egilea: Felícitas Lorenzo Villamor (Historialaria) “Herri bat, mendi artean ezkutatuta, mendebaldeko Pirinioen bi aldeetan bizi da, eta mendez mende, bai bere jatorrizko hizkuntza, bai, hein handi batean, bere antzinako eraentza eta ohiturak gordetzen jakin izan du, eta, idazle moderno baten zorioneko adierazpen baten aburuz, euskaldunen edo biscayno-en herri horrek alde batera utzi ditu behatzailearen […]
Burdinbideetako zirkulazioen abiaduraren bilakaera eta haren ondorioak
Egilea: Joan Manuel Estradé Panadés. Portu, Ubide eta Bideetako Doktore Ingeniaria. Burdinbideak bi asmakizun hauen ondorioz sortu ziren: 1765ean, lurrun-makina asmatu zen, eta 1825ean, gurpil-errail errodadura metalikoaren sistemaren aplikazioa. Teknologia horiek sortuz gerotik, Britainia Handian lehenengo trenbidea abiarazi zen, Liverpool eta Manchester hirien artean, 1830eko irailaren 15ean. Ondoren, beste herrialde batzuk hasi ziren burdinbideen […]
Bizkaiko itsas paisaia nabigazioaren argitan
XIX. mendea ondo sartuta zegoen arte, nabigatzaileak seguru portura zitezen haiek gidatzen zituzten hainbat motatako arkitektura- eta paisaia-elementuek osatzen zuten Bizkaiko kostaldeko itsas seinalizazioa. Izan ere, elementu horiek berezko hizkuntza dute, baita paisaia itsas ondarearen zati gisa interpretatzeko modua ere.
Itsasbideak Bizkaian: erromatarren Via Maris, eta kabotaje-itsasbideak.
Denboran zehar Bizkaiko komunikazio-biderik egonkorrena eta iraunkorrena itsasbidea izan da. Aspaldidanik ibili dira itsasontziak bertoko itsasbideetatik gure kostaldeko portu eta herrien artean pertsonak eta salgaiak garraiatzeko.